shopping_cart EN

Zarysy bezkresu. Wystawa malarstwa Izabeli Manturo i Joanny Gierwielaniec

Weronika Kaźmierska,

Bezkres – brak końca, granic i limitów. W kontekście filozoficznym i artystycznym często symbolizuje nieskończoność lub niczym nieograniczoną wolność. Zdaje się być oczywisty, ale z samej swojej definicji nieuchwytny. Wystawa malarstwa Izabeli Manturo i Joanny Gierwielaniec w przyziemny sposób daje nam owego bezkresu doświadczyć. Jest to zatem opowieść o ekspresji, nieograniczonym potencjale i niepowstrzymanej wyobraźni. Serdecznie zapraszamy Państwa w tę inspirującą podróż, już od 5 lutego 2024 w Galerii -1, w Centrum Olimpijskim w Warszawie.

 

Izabela Manturo, bl02

 

Izabela Manturo w swoich pracach eksperymentuje z abstrakcją i figuracją. Stawia zarys pomiędzy wspomnianymi środkami wyrazu. Jej dzieła najczęściej przedstawiają portrety, które poprzez odpowiednie dobranie palety barw wydają się być niezwykle statyczne, a jednak wbrew zasadom logiki – dynamiczne. Artystka dzięki starannie przemyślanym ruchom pędzla nadaje swoim dziełom ekspresji. Być może statyczność tych prac polega na skłonieniu obserwatora do zatrzymania się i doświadczaniu ruchu w bezruchu? W pracach monochromatycznych widać to najlepiej. Mimo zastosowania bardzo ograniczonej palety barw, mimowolnie poddajemy się szeptom dochodzącym wprost z płótna. Widzimy głębię i doświadczamy emocji portretowanych postaci. Zostajemy wciągnięci w osobiste historie, którym możemy nadać  własną narrację i przyczynić się do współistnienia z artystą i jego dziełem.   

 

                                                                                                   

Izabela Manturo, od lewej: f029, od prawej: i043

 

Joanna Gierwielaniec w swoich pracach wykorzystuje światło, przestrzeń i kolor kreując emocjonalne kompozycje przyczyniające się do odczuwania serii ulg i napięć. Używając ograniczonych środków wyrazu, artystka tworzy ekspresyjne narracje pomiędzy wieloma warstwami farb. Abstrakcjonizm w przypadku Joanny Gierwielaniec pozwala na swobodę kreacji poza znanymi granicami formy i przedstawienia. Kształty, zarysy i kolory rozprzestrzeniają się po wielkoformatowych płótnach tworząc wrażenie nieskończonej opowieści. Charakterystyczne dla artystki błękity stawiają odbiorcę w obliczu malarskich oceanów, gdzie każdy ruch pędzla jest jak fala na bezkresnym morzu wyobraźni. Struktury i kompozycje zdają się być nieograniczone, prowadząc widza ku refleksji nad istotą fizycznej i metafizycznej przestrzeni. Są to dzieła, które są żywe – zrodzone z ekspresyjnej myśli twórcy, kontynuują swoją opowieść dzięki ich nabywcom dostającym szanse na ujrzenie w nich własnej historii.

 

Joanna Gierwielaniec, Le grand bleu 18

 

Izabela Manturo i Joanna Gierwielaniec odkrywają bezkresny krajobraz, w którym granice między abstrakcją a rzeczywistością zlewają się w harmonijną jedność. Taki sposób wyrażenia daje możliwość eksploracji emocji i myśli wykraczających poza codzienne doświadczenia. Bezgraniczna swoboda, z jaką operują artystki, pozwala na doświadczanie najbardziej intymnych obszarów emocji, wydobywając jednocześnie potencjał ukryty w samej naturze abstrakcji.

Wystawa Zarysy bezkresu nie tylko podkreśla brak limitów w procesie twórczym, ale także stawia pytania o granice pomiędzy abstrakcją a sztuką figuratywną. Prezentowane na wystawie dzieła zapraszają do tworzenia własnych interpretacji i odkrywania głębi w monochromatyczności. Wystawa jest manifestem artystycznej wolności i poszukiwania nowych horyzontów w świecie sztuki. Przenikliwe spojrzenie w głąb bezkresu stawia przed odbiorcą pytanie: czy granice istnieją tylko po to, by być przekroczone?

 

Joanna Gierwielaniec, No light without the shadow

 

Zapraszamy!

Wystawa twórczości Izabeli Manturo i Joanny Gierwielaniec

Wernisaż wystawy: 5 lutego 2024 roku o godz. 18.00

Wystawa czynna od 5 do 28 lutego 2024 roku

Wejście na wystawę jest bezpłatne codzienne w godz. 9.00 – 20.00

Centrum Olimpijskie, Galeria -1
ul. Wybrzeże Gdyńskie 4, Warszawa

Inne artykuły z tej kategorii

  • Aukcja skąpana w złocistym blasku | IV Aukcja „Sztuka Cenniejsza niż Złoto”
    O Artystach Rynek sztuki

    Aukcja skąpana w złocistym blasku | IV Aukcja „Sztuka Cenniejsza niż Złoto”

    Jesteście gotowi na prawdziwą kąpiel w złocie? Przygotowaliśmy dla Was niezwykłe wydarzenie; mowa o czwartej edycji Aukcji „Sztuka Cenniejsza niż Złoto”, która odbędzie się 6 grudnia 2024 w Art in House. Zachęcamy do zapoznania się z katalogiem. Zbigniew Blekiewicz, Z cyklu Emanacje, Kompozycja V, 2022, Olej, Płótno, 80 cm x 110 cm...

  • Nieznane dzieło Magdaleny Abakanowicz | XVIII Aukcja Klasyków Współczesności
    O Artystach Rynek sztuki

    Nieznane dzieło Magdaleny Abakanowicz | XVIII Aukcja Klasyków Współczesności

    Dom aukcyjny i galeria sztuki Art in House ma ogromny zaszczyt ogłosić Wam, że w katalogu XVIII Aukcji Klasyków Współczesności zagości niezwykłe dzieło. Mowa tu o tkaninie, wykonanej w latach 60. ubiegłego wieku z sizalu, wełny i bawełnianego sznurka, która znajdowała się przez kilka dekad w kolekcji prywatnej i nigdy...

  • Defragmentacje. Wystawa Agnieszki Fijał-Czapli, Ewy Jasek i Jacka Opały
    O Artystach Rynek sztuki

    Defragmentacje. Wystawa Agnieszki Fijał-Czapli, Ewy Jasek i Jacka Opały

    Koniec życia i początek sztuki… te słowa mogą posłużyć za motto niejednemu portretowi, a na pewno wszystkim tym obrazom i rzeźbom, których głównym celem jest przeniesienie obecności człowieka w obszary trwalsze niż sama pamięć. Wojciech Sztaba, historyk i krytyk sztuki   Ma wiele oblicz, wykonywany jest w zróżnicowanych konwencjach, przybiera...

  • Ogromne emocje na wielkich płótnach – III Aukcja Sztuki Wielkiego Formatu
    O Artystach Rynek sztuki

    Ogromne emocje na wielkich płótnach – III Aukcja Sztuki Wielkiego Formatu

    Jesteście gotowi na OGROMNE emocje? Przygotowaliśmy dla Was naprawdę dużą rzecz: III Aukcję Sztuki Wielkiego Formatu! Jak sama nazwa wskazuje, w katalogu aukcji znajdziecie same wielkoformatowe prace, które z pewnością pobudzą ciekawość i ucieszą wasze mocą barw, wątków i szczegółów umieszczonych przez artystów na obrazach i rzeźbach. Ryszard Rabsztyn, ANTIDOTUM PS...

×
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Schowaj
Zmień ustawienia