shopping_cart EN

MARCOWE WYSTAWY ORGANIZOWANE PRZEZ ART IN HOUSE

Alicja Stasiak,

Chodzenie po placach targowych bywa zazwyczaj niezwykle przyjemne, jednak nie powinno trwać zbyt długo. […] Należy pamiętać, że im dalej w zakupy, tym większy niesiemy ciężar, a chodzenie z kilkukilogramowym obciążeniem pozbawia nas wielu uroków spacerowania. Pewną formą obciążenia jest również sam cel, którym – w przypadku chodzenia na zakupy – są zakupy. Dlatego zamiast chodzić na zakupy, lepiej chodzić na spacery. – pisze w felietonie Marcin Polak, filozof i badacz kultury. Jako miłośnicy sztuki i spacerów dodamy, że mamy jeszcze jeden miły sposób na chodzenie – chodzenie na wystawy!

 

 

Art in House zaprasza w marcu na dwie wystawy. W warszawskim Teatrze „Kamienica” prezentowane są soczyście kolorowe kalejdoskopowe kompozycje Joanny Bojar-Antoniuk. Z kolei w Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni widzowie wybierający się na spektakle mają okazję oglądać oniryczne, zwierzęce sylwetki skąpane w mglistych, księżycowych poświatach autorstwa Klaudii Chomy. Ekspozycja jest kontynuacją organizowanej w lutym w galerii Art in House wystawy „Menażeria”, duetu Klaudia Choma i Emil Goś.

 

Wybrane obrazy Klaudii Chomy prezentowane na wystawie „Menażeria” w Teatrze Muzycznym w Gdyni

 

Na wystawie „Świat w odbiciu wiruje” w Teatrze „Kamienica” w Warszawie prezentujemy 10 prac Joanny Bojar-Antoniuk. Artystka urodziła się w 1967 roku w Warszawie. W 1992 uzyskała dyplom na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od tamtej pory zajmuje się projektowaniem grafiki użytkowej równolegle tworząc serie cyfrowych kolaży, okładki płyt, ilustracje do książek, obrazy i biżuterię z autorskiej serii „Art DeKot”. W 2012 roku zadebiutowała na rynku wydawniczym tomikiem poezji „Cztery pory liryczne”.

 

Wybrane obrazy Joanny Bojar-Antoniuk prezentowane na wystawie „Świat w odbiciu wiruje” w Teatrze „Kamienica” w Warszawie

 

Obrazy na wystawie „Świat w odbiciu wiruje” pochodzą z dwóch serii: „Politrony” oraz „Magnationy”, które powstawały w latach 2019-2023. Artystkę od dziecka inspirowały zwielokrotnione odbicia i symetryczne figury zmieniające się przy obracaniu kalejdoskopem. Powidokiem tej fascynacji stała się interpretacja malarska. Nazwa „Politrony” pochodzi od greckiego słowa polythróna oznaczającego fotel, jednocześnie słowo zawiera w sobie cząstkę poli – „wielość”, „wielokrotność”. Tytuł „Magnationy” ma z kolei źródło w łacińskim magna, czyli „duży”, „wybitny” i w swobodnej interpretacji artystka tłumaczy przedkłada słowo na „Uświetniacze”. Obiekty natury nieożywionej nie dominują, jak w przypadku „Politronów”. W „Magnationach” nie ma wyraźnego motywu przewodniego, jest zabawa kolorem i formą. Kompozycje zaburzone są poprzez dodanie elementów niepowtórzonych.

 

Joanna Bojar-Antoniuk, Coloratto, 2022 r.

 

Na wystawie „Menażeria” otwartej w Teatrze Muzycznym w Gdyni prezentowane są obrazy Klaudii Chomy. Artystka urodziła się w 1988 roku. Jest absolwentką Wydziału Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W roku 2015 uzyskała dyplom magisterski w pracowni prof. Stanisława Baja. Jej obrazy znajdują się w prywatnych kolekcjach w kraju i za granicą oraz w galeriach sztuki współczesnej.

 

Wybrane obrazy Klaudii Chomy prezentowane na wystawie „Menażeria” w Teatrze Muzycznym w Gdyni

 

Klaudia Choma w wyjątkowy sposób oddaje nieokiełznaną, a zarazem subtelną naturę dzikich stworzeń. Artystka portretuje zwierzęta z psychologiczną zaciętością: każde z nich występuje na płótnie jako pierwszoplanowy bohater, wyodrębniony z bezczasowego, mglistego tła. Nawet najmniejsze z istot żywych zdają się opowiadać swoją własną historię, zaś sposób prezentacji przekonuje o niebanalnej osobowości i charakterze. Artystka potrafi przenieść odbiorcę w oniryczną, oddaloną przestrzeń pełną ciszy, spokoju i równowagi. Jej obrazy umożliwiają doświadczenie, które dla wielu pozostaje poza zasięgiem. Warsztatowa precyzja autorki zasługuje na oddzielną uwagę: delikatność piór i futra odczuwa się niemal haptycznie, a umaszczenie bohaterów podkreślają migotliwe przejścia kolorystyczne.

„Świat w odbiciu wiruje” oraz „Menażeria” otwarte są do 13 marca.
Wejście na wystawę do Teatru Muzycznego jest możliwe wyłącznie z ważnym biletem na spektakl.
Wejście do Teatru „Kamienica” jest możliwe w dniu, kiedy na Scenie Orlej odbywa się spektakl.
Zapraszamy na wystawy!

 

Klaudia Choma, Oczy jelenia, 2022 r.

Inne artykuły z tej kategorii

  • Baśniowe wariacje Waldemara J. Marszałka i Juraty Marszałek
    O Artystach Rynek sztuki

    Baśniowe wariacje Waldemara J. Marszałka i Juraty Marszałek

    Waldemar J. Marszałek i Jurata Marszałek, małżeństwo artystów z Gdańska, po raz pierwszy zaprezentują swoje dzieła wspólnie szerszej publiczności. Ich artystyczne uniwersum malarstwa oraz rzeźby doskonale rezonuje ze sobą, zapraszając do onirycznych mikroświatów pełnych intrygującej symboliki i zaskakującej niezwykłości drzemiącej w potencjalnie zwyczajnych codziennych momentach. Serdecznie zapraszamy Państwa po tę...

  • Znajdź siebie w malarstwie współczesnym | 87. Aukcja Nowej Sztuki
    O Artystach Rynek sztuki

    Znajdź siebie w malarstwie współczesnym | 87. Aukcja Nowej Sztuki

    Świat sztuki się rozrasta, organizowanie wystaw nie jest już zarezerwowane tylko dla renomowanych galerii z wieloletnią tradycją, co i rusz w Warszawie otwiera się nowa przestrzeń ekspozycyjna, często są to miejsca niszowe, skąpane w niepowtarzalnym klimacie. W domu aukcyjnym Art in House artyści mają możliwość prezentować swoje prace na wystawach...

  • Wystrój się w Modę na Sztukę!
    O Artystach Rynek sztuki

    Wystrój się w Modę na Sztukę!

    Czy są wśród nas miłośnicy stylu i ekstrawaganckiego ubioru? Jesteśmy pewni, że tak: ogłaszamy, że 19 kwietnia w Art in House o godz. 19:30 odbędzie się pokaz mody, ale nie byle jakiej, bo mody w sztuce! Nasi artyści, choć teraz po trosze także wyśmienici projektanci mody, przygotowali wyjątkowe kreacje do...

  • Filip Łoziński. Artysta, który operuje ciszą.
    O Artystach

    Filip Łoziński. Artysta, który operuje ciszą.

    Kiedy się szumem, tłumem, gwarem Ludzkie skupiska ustokrotnią Najdroższym na świecie towarem Będzie samotność Jonasz Kofta   Filip Łoziński operuje ciszą, oplatając jej bezkresem bezimienne postaci umieszczone w pustce. Artysta wprowadza widza w melancholijny nastrój, jednocześnie udowadniając, że samotność, w odróżnieniu od osamotnienia, nie musi wcale łączyć się z wyobcowaniem...

×
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Schowaj
Zmień ustawienia