Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu „droit de suite” 5%.
Sygn. l.d. Jan Tarasin 91
Jest to praca z cyklu „Zapisy”, na który składały się dzieła namalowane na płótnie oraz te wykonane na papierze. Są to subtelne kompozycje składające się z ułożonych wedle określonego porządku znaków przypominających zapis nutowy albo słowa zapisane w obcym alfabecie, przypominającym azjatyckie pismo. Skojarzenie z pismem dalekiego wschodu nie jest przypadkowe – kilka lat przed rozpoczęciem cyklu „Zapisy” Tarasin wyjechał na stypendium do Chin i Wietnamu, gdzie zafascynował się stylistyką lokalnych malarzy. „Cenię ich za ich stosunek do natury, metodę pracy, dzięki której mogli się z nią identyfikować, doprowadzając do maksymalnej koncentracji nie tylko każdy ruch ręki, ale rytm oddechu, napięcie niemal każdego mięśnia, nerwu. Dzięki temu, być może, artysta może stać się na moment tym drgającym na wietrze liściem” (Jan Tarasin, 22 X 2001, źródło: Izabela Mizerska, „Spotkanie z Tarasinem”, Płock 2007). Tę metodę pracy cechowała zwięzłość kompozycji oraz jasność duchowej wizji.