shopping_cart EN

Eugeniusz Ochonko

visibility WYŚWIETLEŃ: 543

Eugeniusz Ochonko (1964, Polska,Gdańsk) Eugeniusz Ochonko skończył w 1996r. Wydział Malarstwa i Grafiki w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.Jest członkiem zwyczajnym związku Polskich Artystów Plastyków oraz związku"International Artist Professional".W 2007r. otrzymal nagrode Prezydenta Miasta Gdańska za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury i sztuki. Bazujac na precyzyjnej, wzorowanej na rysunkach starych mistrzów technice w sposób bardzo konsekwentny kontynuuje mieszanie świata rzeczywistego z fantasmagorią. W jego obrazach, poprzez intrygującą grę linii budujących przestrzen tworzących lustra, w których niczym w powieście Marqueza, świat realny ewokuje ten ukryty, magiczny. Swoje prace wystawial na wielu krajowych i międzynarodowych wystawach, m.in. na tak znaczacych jak: "ART. GENDA 96" w Kopenhadze, w Danii; "Prezentacja Polskiej Sztuki", w Parlamencie Bremem, w Niemczech, a takze wielu w Hiszpanii. Od 2008.r mieszka i tworzy w Hiszpanii. Jego prace znajdują się w wielu prywatnych kolekcjach na całym świecie, m.in. u królowej Sofii w Palacu Zarzuela w Hiszpanii, i Princa Alberto II z Monaco.             

"Zwykło się uważać, że rysunek, najbardziej spontaniczny zapis wrażliwości twórcy, najjaskrawiej obnaża artystę. Zdaje się, że to przeświadczenie nie jest obce Eugeniuszowi Ochonko, który bardzo sumiennie odrobił lekcję z rysunkami starych mistrzów, rozumie jakie znaczenie posiada intrygująca gra linii budujących przetrzeń, tworzących lustra, w których, niczym w powieści Marqueza, świat realny ewokuje ten ukryty, niekoniecznie magiczny."W sposób bardzo konsekwentny kontynuuje mieszanie świata rzeczywistego z fantasmagorią, obejmując swoją bardzo poetycką wizją motywy i inspiracje bardzo zróżnicowane zarówno to, co jednostkowe, co istnieje tu i teraz i to, co ogólne, uniwersalne lub, jak to można inaczej, abstrakcyjne.

Bardzo trudno nazwać ten świat, być może jest to realizm fantastyczny lub groteskowy. Jego dwuznaczność w ostatecznym wyniku ma charakter poetycki i liryczny, chociaż autor nie zrezygnował w nim ze swojej ironii napotykając w świecie materialnym na nieistniejące rzeczywistości, ale które są jednak oczywiste ponieważ już się ukazały.

Niemal możemy usłyszeć szum podekscytowanych głosów, tumult poruszających się ciał uderzających o siebie nawzajem. Jest to świat znajdujący się pod wpływem świadomości i podświadomości, który ujawnia swoje tajemnice.

Motywy wypełniają przestrzeń, narastają sylwetkami i pomieszaniem kolorowych plam, tworząc swoje własne narracje, bardzo charakterystyczne, niepodobne do innych szukając swej formy w gorsecie rozwiązań przestrzeganych bardzo ściśle, które harmonizują się w organicznej jedności, dając w ten sposób przestrzeń trójwymiarową, bardzo malarską. Uparcie pokazują możliwość pogodzenia, co więcej idealnej harmonii świata skonstruowanego i idealnego ze światem form naturalnych gdzie, jak w dziełach renesansowych mistrzów, rzeczywistość zostaje umieszczona w strukturach idealnych i intuicyjnych, tworząc świat doświadczeń, odczuć i przekazów indywidualnych. Dla Eugeniuza Ochonko obraz nie jest stylizowaną ilustracją jednej z banalnych i uznanych prawd, ale stanowi sumę refleksji nad bardzo małym i szczegółowym wycinkiem rzeczywistości.

Wejdźmy wraz z malarzem w świat wizji zakotwiczonych w przestrzeni, naprawdę pozbawiony wszelkich elementów transcendencji, wejdźmy w świat blisko groteski, ale pozbawiony okrucieństwa i nienawiści. te wizje niepokoją i intrygują, zazwyczaj są pięknie skonstruowane, a czasami rozbierają odbiorcę swoją łatwowiernością. Można je interpretować na wiele sposobów, ale nie można przypisać ich jednemu prądowi artystycznemu.

Malarz waha się pomiędzy tym co uniwersalne, a tym, co względne. Precyzja, a przy tym lapidarny i czasami skrótowy charakter jego obrazów miesza wiele sfer rzeczywistości w miarę jak sen i żywa iluzja przenikają się w nich coraz głębiej, tam gdzie prawdą artysty jest brak prawdy, gdzie rodzą się cienie bez duszy, połączenie wszystkich bytó w jedności idei, treści i formy.

Jerzy Kamrowski

arrow_circle_down


Szukasz prac tego artysty?

Poinformujemy Cię o nowych pracach dostępnych w galerii albo na aukcji.

Wyślij

Prace dostępne w galerii online - Eugeniusz Ochonko

Akryl, Olej, Inne, Technika własna, Płótno, 80 cm x 100 cm
Cena sprzedaży $2 480
Technika własna, Olej, Akryl, Płótno, 100 cm x 80 cm
Cena sprzedaży $3 210
Technika własna, Szlagmetal, Akryl, Olej, Płótno, 100 cm x 80 cm
Cena sprzedaży $3 210
Szlagmetal, Technika własna, Akryl, Olej, Płótno, 100 cm x 80 cm
Cena sprzedaży $3 250
Technika własna, Akryl, Olej, Płótno, Inne, 120 cm x 100 cm
Cena sprzedaży $3 500
Akryl, Inne, Olej, Płótno, 80 cm x 100 cm
Cena sprzedaży $2 960
Inne, Olej, Akryl, Płótno, 65 cm x 80 cm
Cena sprzedaży $1 960
Akryl, Olej, Inne, Płótno, 60 cm x 80 cm
Cena sprzedaży $2 160
Inne, Olej, Akryl, Płótno, 60 cm x 80 cm
Cena sprzedaży $2 080
Szlagmetal, Olej, Inne, Akryl, Płótno, 80 cm x 80 cm
Cena sprzedaży $2 160
Akryl, Olej, Płótno, 60 cm x 80 cm
Cena sprzedaży $1 910
Technika własna, Akryl, Olej, Płótno, 60 cm x 80 cm
Cena sprzedaży $2 210
Technika własna, Akryl, Olej, Płótno, 50 cm x 40 cm
Cena sprzedaży $840
Ganadora I, 2014
Akryl, Olej, Płótno, 60 cm x 80 cm
Cena sprzedaży $2 210
Szlagmetal, Akryl, Inne, Płótno, 50 cm x 40 cm
Cena sprzedaży $840
Technika własna, Szlagmetal, Akryl, Inne, Płótno, 40 cm x 50 cm
Cena sprzedaży $840
Akryl, Olej, Płótno, 80 cm x 100 cm
Cena sprzedaży $2 060

Archiwum sprzedaży - Eugeniusz Ochonko

Olej, Akryl, Inne, Płótno, 100 cm x 120 cm
SPRZEDANO
Olej, Akryl, Płótno, 100 cm x 80 cm
SPRZEDANO
Olej, Akryl, Płótno, 80 cm x 100 cm
SPRZEDANO
Technika własna, Akryl, Olej, Płótno, 50 cm x 40 cm
SPRZEDANO
Pokaż więcej
expand_less mail_outline call
× Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Zobacz ustawienia