Portrety Katarzyny Kołtan są wynikiem romansu kilku tradycji artystycznych: postmodernizmu, renesansu, gotyku oraz ortodoksyjnego malarstwa religijnego. Twarze kobiet przywołują na myśl wizerunki znane z ikon prawosławnych: są symetryczne, linearne, z wyraźne zaznaczonym nosem oraz łukami brwiowymi, z nieobecnymi, a jednocześnie przenikliwymi oczami. Gest tytułowej Inez nawiązuje do ułożenia palców na znak błogosławieństwa, charakterystycznego dla postaci Chrystusa; również zastosowana przez Kołtan technika wykonania obrazu - tempera na desce - przybliża pracę do warsztatu mistrzów z dawnych wieków.
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.