Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu „droit de suite” 5%. Opisany i datowany na odwrociu: KRAKÓW 7.1966. POCHODZENIE:Galeria Desa Przedsiębiorstwo Państwowe, Kraków, Polska Forsythe Gallery Inc., Ann Arbor Kolekcja prywatna, Michigan, USA Ketterer Kunst, Munich LITERATURA: Tadeusz Kantor. Informel, katalog wystawy w Galerii Starmach, Kraków 1999 Praca wpisuje się w nurt informelu, który zapoczątkował w Polsce właśnie Tadeusz Kantor, zainspirowany twórczością współczesnych mu francuskich malarzy abstrakcjonistów. Ten nowy styl spotkał się w naszym kraju ze sporym entuzjazmem i łączył się z negacją racjonalnej struktury malarskiej oraz z żywiołowością przestawienia materii. Podstawową zasadą kreacji w informelu było grube nakładanie farby olejnej prosto z tubki, bądź wylewanie kolorowych lakierów na płótno malarskie, a ostateczny kształt kompozycji osiągano przy pomocy końcowych pociągnięć pędzla bądź szpachli. Dzięki tej nowej metodzie nadawano nowych znaczeń surrealistycznej technice automatyzmu i przypadkowości.